reklama

Smrť

V kolobehu a striedaní času sa človek stretáva s rôznymi životnými situáciami. Mohli by sme povedať, že sa priam stávajú jeho neodmysliteľnou súčasťou. Dennodenne sa stretávame s radosťami, smiechom i bolesťami. A smrť patrí medzi nich. Stala spoločným osudom ľudu, „ cestou, ktorou ide celý svet.“.( 1 Kr 2,2) Každý človek okúsi smrť. Prvotný hriech Adama a Evy spôsobil túto časť v živote človeka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prorok Jób nám vo svojej knihe podáva svoje svedectvo: „Nahý som vyšiel z lona svojej matky a nahý sa ta vrátim. Pán dal, Pán vzal, nech je Pánovo meno zvelebené!" Týmto svedectvom nám vyjadril, že človek sa vracia späť do prachu zeme na dočasný odpočinok sám a bezmajetný. Možno sa pýtame prečo? Boh stvoril človeka jednoduchého a bezmajetného. Chce vidieť človeka z tváre do tváre. Chce mať jasný uhol pohľadu.

Ježiš nám vydáva sám o sebe svedectvo svojej podstaty, keď prichádza aby vzkriesil svojho priateľa Lazára. „Ja som vzkriesenie a život. Kto verí vo mňa, bude žiť, aj keď umrie. A nik, kto žije a verí vo mňa, neumrie naveky.“ A zároveň nato v evanjeliu nachádzame ako Ježiš učí v synagóge v Kafarnaume: „Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta." ( Jn 6,51)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Týmto chcel naznačiť, že chlieb, ktorý on dáva je jeho telo za život sveta. Je pokrmom na cestu k Bohu. On je vzkriesenie a život. Kristus nám ponúka cestu ako premôcť smrť. Nehovorí, ako ju máme obísť, ale ako sa vyrovnať s týmto sudom človeka. On sám ju neobišiel, ale práve naopak. Vnoril sa do nej na tri dni v celej svojej podstate, aby nám tak uľahčil náš boj a zároveň , aby nám tak pripravil miesto do večného života. „Keď odídem a pripravím vám miesto , zasa prídem a vezmem vás k sebe, aby ste aj vy boli tam, kde som ja. cestu, kam idem, poznáte."

Aj napriek tomu, že smrť je odmysliteľnou súčasťou každého ľudského života je taktiež otvorením brány k Bohu. Smrťou sa život človeka neodníma ale mení. Len cez smrť môžeme vidieť Boha z tváre do tváre. Len v smrti a v umieraní môžeme pochopiť jeho lásku , ktorú nám daroval vo svojom milovanom synovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Juraj Begany

Juraj Begany

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

je často uletený, ale inak pohodový chalan, ktorý vie čo chce, má rád svojich priateľov a svojho Otca Zoznam autorových rubrík:  VieraNáučnéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu